ساخت سایت

ساختن وب سایت کار زیاد سختی نیست. برای طراحی و ساختن وب سایت نیاز به سه مورد اصلی دارید:
1. دامین
2. هاستینگ
3. اسکریپت

1. دامین

دامین یا دامنه همان نام وب سایت شماست که در آدرس بار (address bar) مرورگر اینترنتی خود وارد نموده و وب سایت مربوطه را مشاهده می کنید. برای داشتن یک دامین باید آنرا ثبت کنید که ثبت دامین معمولا بصورت یک الی پنج ساله امکان پذیر است. ثبت نام دامین با پسوند های مختلفی امکان پذیر است که از جمله محبوب ترین پسوند ها پسوند دات کام (.com) می باشد. دامنه های ایرانی با پسوند دات آی آر (.ir) ثبت می شوند.

2. هاستینگ

هاستینگ یا فضای وب، فضای اجاره ای برای ذخیره اطلاعات سایت شماست. صفحات وب سایت شما بصورت فایل های تصویری و متنی و کدهای برنامه نویسی هستند که باید در جایی ذخیره شوند که همیشه قابل دسترسی باشند. این مکان همان هاستینگ است که تشکیل شده از یک سرور یا کامپیوتر که فضای هارد دیسک آنرا شما بصورت ماهیانه یا سالیانه اجاره می کنید و اطلاعات سایت خود را در آن نگه می دارید.

شاید سوال کنید چرا در کامپیوتر خود این کار را نکنید؟ چون کامپیوتر شما همیشه روشن نیست و همیشه به اینترنت متصل نیست و ضمنا جوابگوی ترافیک بالای سایت شما نخواهد بود. هر دفعه که به اینترنت متصل می شوید یک IP متفاوت به کامپیوتر شما اختصاص داده می شود و این کار هاستینگ بر روی کامپیوتر شخصی را دشوارتر نیز خواهد کرد. البته سایت ها و شرکت های مختلفی هستند که هاستینگ رایگان نیز ارائه می دهند بطور مثال مارکت ساز به شما هاست رایگان برای شروع کار ارائه می دهد.

3. اسکریپت

اسکریپت یا سیستم سایت همان نرم افزاری است که سایت شما توسط آن برپا شده و طراحی شده است. همانطور که در سیستم کامپیوتر خود برای نوشتن یک متن از برنامه Notepad استفاده می کنید، برای سایت تحت وب خود نیز باید یکسری برنامه وجود داشته باشد که بتوانید به راحتی و بدون دانش فنی خاصی سایت خود را طراحی کنید. این سیستم یا نرم افزار تحت وب را اسکریپت می نامند. اسکریپت های مختلفی بصورت رایگان و پولی در اینترنت وجود دارد. اسکریپت های رایگان معمولا پشتیبانی فنی ندارند و یا هنگام بروز مشکل باید خود شما دنبال یک تکنسین بگردید. اسکریپت های پولی نیز معمولا با پشتیبانی ارائه می شوند. انواع و اقسام اسکریپت ها برای طراحی سایت های گوناگون از قبیل وب سایت های شخصی، وبلاگ، پرتال شرکت ها، فروشگاه اینترنتی و غیره وجود دارد که مارکت ساز نیز تعدادی از آنها را بصورت اختصاصی طراحی کرده و قابل دسترسی و ارائه به شماست.

تاریخ انتشار: 8/14/2013
Date of publish: 8/14/2013

منبع: مارکت ساز
Source: MarketSaz

فهرست مقالات